Pergi

Assalamualaikum


Setiap yang hidup pasti akan mati cuma masa bila bagaimana kita mati tu yang membezakan .Ya Allah sayu hati tengok orang depan nazak pagi tadi . Dalam hati aku ,tak lama mungkin .Cuma berkata kata memandangkan rasa belas kasihan melihat seksa walaupun die hidup .Lagi sedih tengok anak lelaki dia jaga siang malam tak tido . Akhirnya tadi azan zohor   dia kembali menghadap Ilahi .Allah lebih sayangkan dia . Moga Allah menempatkan dia di kalangan orang beriman . Aaminn . Moga kita suatu ketika saat kita mati .Biarlah kita mati meninggalkan dunia ini dengan tenang .In sha Allah . Yang pergi tak kembali dan biarlah kita yang ada teruskan kehidupan . Cari amalan mana yang nak dibawa kesana .Biar kita semua ditempatkan dalam syurga -Nya di kalangan orang beriman . Aaminn .

Tempat arwah lepas dikemas .Moha roh arwah dicucuri rahmat . Al-Fatihah .Inalillah . 

mereepeek


Assalamualaikum


Entah kalau difikir soal perasaan .soal hati .semua mati .muhasabah diri kadang kadang kecundang .hati ini tak kuat ,tak teguh ,goyang dengan dunia .Memang tak mampu menipu diri ,berapa jauh aku berlari berapa lama aku sembunyi berapa kali aku menafi berapa tinggi ego dalam diri dan berapa banyak sebenarnya aku mengejar duniawi .jujur hari berganti hari ,saat berganti saat ,masa berlaku pergi .mungkin lidah bisa menipu ,tapi hati mana mampu ? jujur lama tak bermain soal hati sebab aku takut aku mati .aku berpegang pada janji ,sekalipun aku terluka .manusia tetap manusia .janjj pasti tinggal janji dan kenangan tetap terus sebati .bila aku hanyut dalam air .aku diberi 2 pilihan . lemas atau terus hanyut ? mungkin lemas cara mudah .sama ada orang datang selamat atau mati atau dijumpai tp sempat diselamatkan ? atau terus hanyut ? hanyut bersama air laju , mengheret sekeliling air bersama . dan smpai berhenti hanyut di sesuatu tempat .hanyut juga maksud lain kene kuat .survive nak hanyut .bukan sekadar lemas seperti tadi . 

sebenarnya dok wad tak tido 2 hari dah .koya .sakit kepale .penat .lonely .Allahu Akbar :)



Motif la bubuh gambo sendiri yek ? arghh ngantok !

Nenek sakit :(

Assalamualaikum


Dalam hidup sejauh mana dirasakan dugaan ? dari segi apakah ? Terima kasih untuk pengalaman ini .2 malam di wad menemani nenek tercinta . Mudah mudahan Allah memberi kesembuhan untuk nenek aku dan tabahkan semua penghuni yang berada di sini .Syukur alhamdulillah Allah masih beri nikmat untuk aku sampai ke hari ni .Apa yang aku buat sepanjang aku hidup ? Menyesali akan kehidupan yang cukup sempurna kenikmatan berbanding mereka terlantar mengharapkan sedikit nikmat untuk mereka bernafas dengan tenang .Ya Allah sungguh sia sia bila dikenang akan diri .Memikir perkara yang lebih remeh berbanding mereka . Sungguh sampai harini aku masih menghayati kehidupan aku tanpa fikir betapa nikmat ape aku kecapi harini boleh berjalan mandi makan dan segalanya dengan nikmat sempurnanya .Juga aku rasa pekerjaan nurse ini pekerjaan mulia yang saban masa memantau dan melayan karenah pesakit .Bayangkan semua mereka uruskan .Kalau aku memang tak sanggup .Tengok darah je nak pitam .alahai .hmmm .Doakan nenek aku cepat sembuh dan tabahkan hati dia .Amin amamin :) 



Popular Posts

Like us on Facebook


Flickr Images