Keliru

Assalamualaikum

Pelik kan perasaan? Bile ternampak rasa rindu. Terimbau. Demand sangat hidup ni. Tak semua kite harap akan dapat dan tak semua kita rancang akan tercapai. Muhasabah diri dan percaya 'segalanya milik Allah'.
Hati perasan nyawa tubuh semua milik Allah. Apa aku rasa apa aku buat apa aku ada semua ketentuan Allah, semua Allah punya. Bila bila masa kalau Allah kata 'kun fa ya kun' maka jadilah ia sesuatu benda. Dan kembalilah segala milik dia sekelip mata.
Tapikan kadang hati ni nafsu iblis yang ingin menyesatkan. Memesongkan rasa supaya leka dan lalai dalam kehidupan. Mudahan Allah jauhkan aku dari perasaan yang berlandaskan nafsu iblis. Biar rasa ini terbit kerana Mu ya Allah yang mungkin sahaja ingin ajar erti kehidupan atau mungkin sahaja untuk memberi aku nikmat dunia seketika.
Selagi mana ia tidak terpesong, selagi mana ia dijalannya. 
Jodoh mati rezeki Allah tentukan. Usaha mana yang mampu. Moga moga ada jodoh itu, rezeki ada selalu dan mati dalam agama Mu islam. Aminn 

done final project drawing


Assalamualaikum


Its wrappp ! okay gonna tells the world im done my drawing presentation .yahoo ! but im already miss you la ! haha .gatai biroh .ready for paper next week then we are going for holiday . and 3 months without doing anything .tido makan mengangkang mencapap menebeng .

Even thought i know my drawing was so bad but im really proud of it
for 22 years i live .this is my first time draw this kind of potrait .the feelings arghh .its like when you craving ice cream mcd but you got haggen dazs ice cream .ignore the kind of bullshit spelling .haha .



kau pimpin cinta itu

Assalamualaikum


Perlahan lahan kau pimpin tangan itu
kau tuju perkara satu
mungkin kau lupa dulu kita pernah bersatu
tangan kau gapai untuk dipimpin itu aku
sampai satu masa kau biar .kau biar ia disitu
mampu apa aku melainkan rasa torehan pilu
apa harus aku buat ? 
mungkin dunia perlu tahu pengalaman aku 
biar dunia rasa apa kita rasa suatu masa dulu
jangan leka jangan taksub kata kau
berulang puas aku fikir .kenapa sekarang ?
tidak sahaja dahulu saat kau pimpin
jangan pimpin jika kau tahu pengakhiran
kata kau hati bisa berubah 
kenapa dulu kau mampu ubah hati aku ini

kau kata kasih bleh dicipta cinta bisa dipupuk .kasih bisa disemai dibaja
aku mahu lari .kau kata aku ego
aku lari sebab malu .kau kata segalanya aku tak bisa menelan hakikat itu
hakikat yg kau tanam dan kau campak
kau tuduh aku ? salahkan aku ?
sebenarnya kau mahu apa ?
kau buang kasih aku ,kau suruh aku senyum ketawa
aku merana atau kau gila ?

cinta itu bila kau mampu pegang ..kau sentuh dengan kasih .kau semat dalam diri .kau baja dengan ikhlas .kau terima segala adanya .kau fikir berulang .cinta itu risiko kau cari .


if im a rich person ..

Assalamualaikum


Entah dalam dunia ni bila hati mahu kaya
Menipu kalau ada yang bernama manusia tak inginkan kekayaan
Moga Allah beri aku kekayaan itu
kekayaan hati kekayaan budi
kekayaan bahasa 
kekayaan duit yang tak melalaikan aku
Kalau Allah beri kesempatan untuk aku merasa kekayaan dunia duit bagilah aku kaya hati .
Entah macam mana hati aku teringin bukak rumah anak yatim or umah orang tua .Entah la .
Mudahan Allah perkenankan doa wishlist aku ni .Aaminn 
Mungkin manusia mudah berkata bila tiada .
Tapi tak salah berniat ke arah kebaikan
In sha Allah kalau ada rezeki tu mana tahu aku mampu .
Biar Allah sentiasa beri aku hati yang mengingkatkan aku kepada-Nya
Insha Allah segalanya dipermudahkan
Aku taknak kaya tapi hati gusar .tak bahagia .Alhamdulillah untuk hari ini
Cukup segalanya
Cukup hati ini milik Dia yang berkuasa
Alhamdulillah syukur ..

Waktu itu

Assalamualaikum

Ada waktu bila aku lemah, aku sedar saat itu aku jauh dari Allah
Ada bila bila sunyi datang tapi ketenangan tu SubahanAllah .Alhamdulillah aku rasa Allah beri nikmat ketenangan dalam diri .
Entah kadang terfikir mungkinkah syurga itu milik aku sedang diri penuh berjuta dosa .tapi mahu ke aku ke neraka yang sudah pasti tak mampu hadapi .Nauzubillah .Ya Allah minta jauh dari aku serta keluarga kawan2 terdekat .
Andai esok esok aku pejam mata .Apa amalan aku mampu pikul ?
terima ke Allah dengan amalan aku yg tak seberapa sedang dosa menimbun penuh dalam kehidupan
Dan untuk waktu ketika aku menulis ,Alhamdulillah Allah masih bagi aku kesempatan untuk mengucap syukur .Nyawa nafas angin kesihatan dan segalanya .Syukur .
Allah .terima kasih pinjamkan aku segalanya .terima kasih untuk segala rasa  
Allah .jangan pernah kabur dari hati aku .jangan pernah jemu heret aku menuju syurgaMu .jangan pernah lelah beri petunjukmu .jangan pernah jemu beri hidayahmu .
hidayah petunjuk kenikmatan segalanya adalah milik-Mu
Pimpin aku ke syurga Mu untuk merasa kehidupan abadi yang aku damba setiap saat dalam diri .Aaminn Ya Rabbi A'lamin :')

Meroyan pilu

Assalamualaikum


Berakhir .pengalaman .entah 
Gila kalau aku mahu bicara
Sekarang dah rasa rindu .aku gila apa ?
Sayu terasa .Untuk kali terakhir .
Jujur mana sanggup tapi mana pula aku mampu untuk dakap
Sedang lihat sahaja pun teragak
Mahu sentuh jauh sekali
apatah lagi mahu didakap
Kehidupan gila bila saat hati perasaan kau jadi ..
Entah tak matang ,ceria melampau
Tergatai termiang .lumrah alam 
Aku manusia biasa ada rasa 
tapi ini cinta dunia ke ?
bahagia seketika walau tahu syok sendiri .hahaha .
vander decken jom kawin 
sekarang !!! hahahah

Popular Posts

Like us on Facebook


Flickr Images