missyou

Assalamualaikum


embedded in each life of sacrifice which each of them will be filled with wisdom, patience and even taught a lot of meaning in life. However stepped forward and Allah be with you inshaAllah.  

Sometimes i might being crazy around and sometimes how im don't so much get serious into any of issue. But what i know. Everyday i hope that i will be a good muslim. good daughter. how im glad if im can leave all the temporary pleasure of the world. increasingly today is the day that requires me to sacrifice but until now im still holding a world..

hmm. inshaAllah someday. hai bakal imam. guide me please. sempat lagi gatal. oh i miss you my jodoh. my vader. hahaha. 

im birthday girl.

Assalamualaikum

Alhamdulillah. officially reach age 22 with the permission of Allah. I will not ask for more cause even until now Allah never stops giving. for all the blessings and all the boon. family friends.may i will grow up as a good muslim. good daughter. good in person of course. and inshaAllah becoming good wife and good mother. haha. eh thanks for all wisher and all the du'a. 



Nak cakap terharuuu 😭😭😭😭
speechless giler ! thanks korang 💋💋💋

selimut tertangga

Assalamualaikum



Kali ke seribu. kali ke sejuta
kira berapa banyak kali
tetap juga tak bergerak dari kenyataan sebenar
pahit juga nak telan tapi masih tak berganjak
yang sebenarnya hati tak redha
tak belajar terima
hish senang cerita dah suka
dah angau
dah koya
dah segala apa kat hati mata hanya dia
dosa betul rasanya
puas aku buang rasa
tetap terus utuh bersama mimpi mimpi dia sentiasa ada
realitinya aku bagai mengejar bayangan 
yang saban hari mahu lari
yang saban hari sebenarnya mahu lari
dengan harapan Allah buka pintu hati
pintu hati sape? haha masih berharap konon mimpi boleh jadi kenyataan
walau tahu hakikat sebenarnya
'mana mungkinn selimut tertangga...'
oh macam mana kau boleh ade dekat hati aku ni vander? tahu tak aku rindu????
penat sungguh angau perkara yang tak mungkin jadi magic dalam hidup
memang tak akan pernah
tapi sungguh selagi hati ni tak berganjak
aci tak acah acah nampak je?
jangan lari jangan pergi 
muncullah realiti seperti mimpi
moga terubat seksa kerinduan
susah nak gapai tapi sekurang kurangnya
boleh kurangkan angau
hahahah. 


cuba

Assalamualaikum

Pujuk hati. Ia sementara. 
Terkadang mungkin letih tapi berjuta keletihan orang kepada kau
Itulah harap harap hati sentiasa kekal bersabar
Takut takut dituduh itu ini
Takut tercakap tersalah sangka
Entah lah sebenarnya dah letih
Tahu ia perasaan seketika
Tapi itulah nak cakap aku tetap manusia
Cuba jadi manusia penuh dengan rasa positif. Cuba
Apa pun sebenarnya kuncinya adalah cuba.
Ingat segala berlaku di atas muka bumi ini adalah kehendak dan dengan izin Allah
Selagi kau rasa hati itu tak tahan, doa mudah mudahan ia tenang
Cuba. 
Entah harap Allah perkenankan doa ini. Supaya hati sempat bertahan habis waktunya..

wordless

Assalamualaikum


Banyak di kenang. banyak kau merungut
dalam diam kau menulis segala bayang
sebenarnya kau cuma ego
ego akan segala hal
sakit kadang buat kau berfikir dengan waras
Tidaklah untungnya saat gembira menerjah fikiran?


Rindu rindu. I miss. vander ❤️

serasi

Assalamualaikum


Puas toreh kau biar. Puas biar kau cari
Kadang aku nampak biasa, kala ade berbisa. Rasa ade gundah
Banyak bersabar. bukan serasi tetapi memaksa hati. Sebenarnya ia mengajar kau erti sabar atau sebenarnya itu untuk bagi kau rasa sakit. Tidaklah semua mampu membuat kau sakit atau hanya kau bermaharaja lela. hidup mane pernah  puas. tak pernah tahu erti lelah. ada masa aku sebak. ada masa aku fikir. 'jalan Allah bagi lebih baik mensyukuri'
terima kasih sebab Allah bagi kekuatan hati yang sbenarnya kian mati. hmm harap Allah bg kekuatan ini sampai aku menghembuskan nafas terakhir. hadirlah orang orang yang mampu membawa aku ke syurga. mampu memberiku bahagia. dan mampu memimpinku dalam sabar dan iman. Alhamdulillah 


perkara

Assalamualaikum


Dalam banyak banyak perkara dalam dunia ni. akan ada satu perkara yang kau nak sangat sangat buat. tapi kalau aku banyak perkara aku nak buat.

Tak semua perkara aku mampu buat. tidaklah yang bukan bukan aku nak buat macam terbang melintasi burung burung sambil megah melambai riang ke arah sekawan burung. haish 😞

Perkara paling aku nak buat adalah soal hati. Aku nak sangat buat apa yang hati aku suruh buat. Tapi jasad selalu tak mengizinkan dan hati banyak terluka sebab aku banyak dengar kata jasad. Sebab aku berpegang pada prinsip 'ikut kata hati akan mati' and i believe on that. 

Ada benda boleh ikut hati. Tapi banyak aku tak ikut sebab takut binasa. Sampai satu masa hati nak menangis. Aku menahan. Aku suruh dia berhenti. Sampai masa hati letih dengan jasad yang asyik menolak. Sampai masa hati patah..Kadang terpaksa. Kadang sakit. Allah lebih tahu. Pegang prinsip. Tak akan sesuatu perkara kalau Allah tak izinkan. kan? So sesakit mana hati. Allah lebih tahu.

Ada masa. seketika. Bila Allah pinjamkan hati kita sedikit untuk orang lain. Masa tu kita suruh jasad patuh. Padahal hati tak rela. This is always happen to me. Sebenarnya rindu. Betul rindu. Boleh jadi gila hari hari macam ni. Jasad macm biasa tak akan dgr cakap hati. So sakit sikit takpe. jangan binasa. 😌



 

Sebenarnya kalau perempuan normal jarang coret nonsense things. Sebab perempuan normal masa masa camni date tgk wayang sambil kunyah popcorn tangan getel hujung baju bf. eh? negatif punya fikiran. atau sambil jalan kat taman dgr lagu nasyid tangan di dada mata ke atas? eh? 

okay yang tak normal ni sambil menghayati hujan renyai renyai mencoret nukilan. okay konon seni sangat. okay konon. harap harap kawin dengan orang berseni sbb boleh sama sama nanti tgk hujan sambil hirup milo panas. aku berpuisi. okay tinggi angan angan. hahaha. kbai. stop it shafika. 

*padahal tgk hujan sambil aku belebel tak henti2 sbb nak ajak gi makan steamboat cucuk2 sebatang rm1

Celebration convocation

Assalamualaikum


Rasa macam after ni i must have a time to update cause entah sometimes kenangan2 tak selalu bersama
Dan tak semestinya sentiasa ada
And when you missed that so much. flashback by just read this blog.


So today thanks guys. i have a lot of fun. my degree partner and ex diploma dulu.
And i know when next two years. i surely will flashback read this and laugh a lot.
Even tak ramai join, still lah story gempak2 pecah perut.

epic pic of today. hahaha. kaki! 





just dinner celebrate our convocation day and sekali jela ade budak dean list. haha.


so thanks guys aizat, mia, paan, azri and izi. those tak dpt join still goodluck korang!

Convocation day!

Assalamualaikum


Syukur im officially graduated as Diploma in Multimedia after 3 years. a lot of experience. How i through my life. and somehow i facing a lot of challenges. Tak masuk lagi part sakit sakit. and part you know the life really teach you. all the things i believe of hikmah. still syukur. even im not pass really flying color. still i was able to finish my studies on time. still im the grateful person on this opportunity i have. to my parents that spend a lot of money and support me from beginning my journey as student. but still ilmu kene cari sampai ajal menjemput. i still have to learn more and more. to my friends that always beside me. thanks. really tq for always can stand still with me. to a friend who is no longer with me now, I am still grateful for all the help and ever being a part of life and enrich my day. thanks. dim crew is still in my heart. batch 2010-2013. thanks for giving me this really precious experience and the moment we share together ☺️







The half of family DIM CREW 2010-2013. 

oh hati parah sep2014

Assamualaikum 


Rindu sekian lama. Waktu berlalu tak tersakiti
Luka hati, parah raga. Mungkin jasad perlu menepikan soal hati
Kata pepatah, ikut hati mati
Mungkin inilah rasanya. Nafsu rindu yg sukar menyurut. Makin aku lari. Makin ia datang. Makin malu aku dengan diri. Hati sendiri kau tak mampu jaga?
Tak mampu nak kawal supaya ia berhenti?
Ini rasa jangan sampai binasa. Ya Allah hilangkan rasa ini risau merana sendiri
Mungkin jasad nampak biasa. rohani siapa mengerti menjerit batin pilu menanggung derita mengingatkan akan rasa rasa indah sementara dunia.
Haish inilah bila terlalu mahu menggapai sesuatu mimpi, terlalu leka dan mengharap tinggi
realiti come on dakbie. back to reality.

Air mata

Assalamualaikum



Kehidupan yang kau tulis tak selalu indah. Ada masa kau akan tengelam dalam rasa terseksa. Air mata meruntuhkan ego kau yang sekian lama kau bina. Entah manusia biasa macam aku. Tak lari dek rasa. Hati ini sukar diramal, makin hari makin makin sukar diertikan. Doa doa mudahan Allah bagi ganjaran besar untuk setiap rasa ini. Mungkin kesedaran paling besar setiap apa perbuatan aku yang kadang kala leka. Bukan senang saat kau mencari hakiki tapi hati diuji rasa yang dibenci oleh semua orang. Aku kira hati la punca segalanya. Bukan mudah nak mengawal. Biar seksa kau merindu bayang dari seksa kau tidak dapat diramal. Cemburu iri hati atas kegembiraan orang lain salah satu sifat busuk hati. Nauzubillah mohon dijahui. Andai hati ini terjebak, biarlah ia kembali untuk kesedaran. Aaminn. Bulan puasa bulan Ramadhan yang penuh mulia ini izinkan aku dimaafkan oleh semua manusia di muka bumi ini. Dengan harapan kemaafan mereka dapat membuat kehidupan aku bertambah bahagia. Mungkin aku dahagakan kebahagian hakiki. Kebahagian yang terlahir dari rasa senang dan tenang. Bukan kebahagian mata manusia yang mendambakan kasih dunia. Ya Allah hidup bukan selamanya, mati itu pasti. Biarlah saat kau mencabut nyawa aku adalah saat aku redha dengan segala hal.  Saat aku bersedia untuk ke sana bertemu kau. Insha Allah. Mungkin peluang itu sukar tapi tak salah kalau aku berkata. Mudahan ia menjadi doa. Menjadi penguat untuk aku terus berada di jalan-Mu. Aamin aamin.


Selamat Menyambut Ramadhan. Moga Ramadhan kali ini mampu diakhiri dengan perubahan yang baik. InshaAllah. 

ramadhan 2014

Assalamualaikum


Lama kan berlalu? Ego kan hati?
Tapi ego kau mampu kau lalui
pencapaian hati paling baik selama kau ada kat situ
buat apa layan hati dunia kalau yg kat sana tak mampu gapai
tak mampu nak menuju
cuba jadi terbaik untuk dapat terbaik
kadang terlumpuh tersakit dalam berjuta dakapan kenangan
mampu apa kalau kau bisa senyum
senyum kebahagiaan
betul kata orang
bahagia bukan datang dari mana kau lalui atau kau gapai
bahagia bila hati kau senang atas sesuatu keadaan atau apa apa
bahagia subjektif
rindu sinonim
oh kaitan apa? haha
kalau lah kau tahu hati ini. penuh berjuta pilu sakit merindu. ececeh
entah kadang tak paham dengan diri
terkadang bukan mudah aku mengaku sesuatu perkara
pengalaman masih buat aku tak serik
kehilangan lali asam garam kehidupan
tapi masih aku syukur atas ujian
buat aku tersenyum riang bila dikenang
sakit itu menguji aku tentang kasih pada yang satu. kasih Illahi yang tidak pernah hilang. kasih illahi yang merindukan hambanya mengadu domba. bercerita tentang kehidupan. indah pencaturan Allah. kehilangan buat aku redha dalam segala hal. baik bukan pencaturan itu? 
rasa dan nikmat setelah kehilangan berjuta menambah rasa kehidupan
Cuba mencari jalan kehidupan yang diberkati. Insha Allah hidup akan penuh dengan kebahagian dalam hati
Masih mampu senyum walau dilempar batu atau dipelekong kayu
paling parah walau disakiti merindu
haish jodoh yang halal, datanglah..
aku menanti penuh debaran
dengan harapan kita mampu mengapai kehidupan hakiki di sana nnti
mampu memimpin bersama menuju Jannah. Mampu memimpin bersama keturunan. Insha Allah. 
Jauh aku menerawang. dari ego sampai jodoh? haha
Bila mana aku suka bercerita dengan alam. rahsia kita berdua. alam. 


salam ramadhan. moga bulan ini titik permulaan diri untuk bertambah lebih baik. bertambah keimanan. Aaminn




haish vender decken la muchoo la viva vida te amor k'tten cn'rak te. 😍😍😍

 

Kisahdiri

Assalamualaikum


entah kenapa diri aku. terlalu cemburu? hasad dengki menebal barangkali. mungkin sesuatu hal aku tak pernah redha sepenuhnya. 

aku harus belajar istiqamah yang dalam serta munasabah yg ikhlas. ikhlas kan hati dari pelbagai sudut. aku terlalu lemah ya Allah. masih belajar kadang aku rapuh. hati ini milik kau. sukar aku menjaganya dengan baik. sukar aku mengawalnya menjadi baik.

 hati ini sering sakit kadang terpesong membusuk memakan diri. segalanya dari hati. aku harus belajar menjaga amanah Allah ni. belajar untuk baikkan hati insha Allah segala akan baik. kerana hati ini ada pelbagai rasa. ada rasa rindu pada dunia. sakit sesama manusia. segalanya melalui hati ini. 

Allah khabarkan rindu hati aku pada si dia. Allah jagalah hati aku dari sifat mendengki dan iri hati. Allah teguhkan hati ini dalam keimanan tidak terperi. Allah biarlah hati ini sentiasa menjadi milikmu. Allah biar selamanya kau berkuasa disini, dalam hati ini. biar menusuk tubuh sanuabri


Keliru

Assalamualaikum

Pelik kan perasaan? Bile ternampak rasa rindu. Terimbau. Demand sangat hidup ni. Tak semua kite harap akan dapat dan tak semua kita rancang akan tercapai. Muhasabah diri dan percaya 'segalanya milik Allah'.
Hati perasan nyawa tubuh semua milik Allah. Apa aku rasa apa aku buat apa aku ada semua ketentuan Allah, semua Allah punya. Bila bila masa kalau Allah kata 'kun fa ya kun' maka jadilah ia sesuatu benda. Dan kembalilah segala milik dia sekelip mata.
Tapikan kadang hati ni nafsu iblis yang ingin menyesatkan. Memesongkan rasa supaya leka dan lalai dalam kehidupan. Mudahan Allah jauhkan aku dari perasaan yang berlandaskan nafsu iblis. Biar rasa ini terbit kerana Mu ya Allah yang mungkin sahaja ingin ajar erti kehidupan atau mungkin sahaja untuk memberi aku nikmat dunia seketika.
Selagi mana ia tidak terpesong, selagi mana ia dijalannya. 
Jodoh mati rezeki Allah tentukan. Usaha mana yang mampu. Moga moga ada jodoh itu, rezeki ada selalu dan mati dalam agama Mu islam. Aminn 

done final project drawing


Assalamualaikum


Its wrappp ! okay gonna tells the world im done my drawing presentation .yahoo ! but im already miss you la ! haha .gatai biroh .ready for paper next week then we are going for holiday . and 3 months without doing anything .tido makan mengangkang mencapap menebeng .

Even thought i know my drawing was so bad but im really proud of it
for 22 years i live .this is my first time draw this kind of potrait .the feelings arghh .its like when you craving ice cream mcd but you got haggen dazs ice cream .ignore the kind of bullshit spelling .haha .



kau pimpin cinta itu

Assalamualaikum


Perlahan lahan kau pimpin tangan itu
kau tuju perkara satu
mungkin kau lupa dulu kita pernah bersatu
tangan kau gapai untuk dipimpin itu aku
sampai satu masa kau biar .kau biar ia disitu
mampu apa aku melainkan rasa torehan pilu
apa harus aku buat ? 
mungkin dunia perlu tahu pengalaman aku 
biar dunia rasa apa kita rasa suatu masa dulu
jangan leka jangan taksub kata kau
berulang puas aku fikir .kenapa sekarang ?
tidak sahaja dahulu saat kau pimpin
jangan pimpin jika kau tahu pengakhiran
kata kau hati bisa berubah 
kenapa dulu kau mampu ubah hati aku ini

kau kata kasih bleh dicipta cinta bisa dipupuk .kasih bisa disemai dibaja
aku mahu lari .kau kata aku ego
aku lari sebab malu .kau kata segalanya aku tak bisa menelan hakikat itu
hakikat yg kau tanam dan kau campak
kau tuduh aku ? salahkan aku ?
sebenarnya kau mahu apa ?
kau buang kasih aku ,kau suruh aku senyum ketawa
aku merana atau kau gila ?

cinta itu bila kau mampu pegang ..kau sentuh dengan kasih .kau semat dalam diri .kau baja dengan ikhlas .kau terima segala adanya .kau fikir berulang .cinta itu risiko kau cari .


if im a rich person ..

Assalamualaikum


Entah dalam dunia ni bila hati mahu kaya
Menipu kalau ada yang bernama manusia tak inginkan kekayaan
Moga Allah beri aku kekayaan itu
kekayaan hati kekayaan budi
kekayaan bahasa 
kekayaan duit yang tak melalaikan aku
Kalau Allah beri kesempatan untuk aku merasa kekayaan dunia duit bagilah aku kaya hati .
Entah macam mana hati aku teringin bukak rumah anak yatim or umah orang tua .Entah la .
Mudahan Allah perkenankan doa wishlist aku ni .Aaminn 
Mungkin manusia mudah berkata bila tiada .
Tapi tak salah berniat ke arah kebaikan
In sha Allah kalau ada rezeki tu mana tahu aku mampu .
Biar Allah sentiasa beri aku hati yang mengingkatkan aku kepada-Nya
Insha Allah segalanya dipermudahkan
Aku taknak kaya tapi hati gusar .tak bahagia .Alhamdulillah untuk hari ini
Cukup segalanya
Cukup hati ini milik Dia yang berkuasa
Alhamdulillah syukur ..

Waktu itu

Assalamualaikum

Ada waktu bila aku lemah, aku sedar saat itu aku jauh dari Allah
Ada bila bila sunyi datang tapi ketenangan tu SubahanAllah .Alhamdulillah aku rasa Allah beri nikmat ketenangan dalam diri .
Entah kadang terfikir mungkinkah syurga itu milik aku sedang diri penuh berjuta dosa .tapi mahu ke aku ke neraka yang sudah pasti tak mampu hadapi .Nauzubillah .Ya Allah minta jauh dari aku serta keluarga kawan2 terdekat .
Andai esok esok aku pejam mata .Apa amalan aku mampu pikul ?
terima ke Allah dengan amalan aku yg tak seberapa sedang dosa menimbun penuh dalam kehidupan
Dan untuk waktu ketika aku menulis ,Alhamdulillah Allah masih bagi aku kesempatan untuk mengucap syukur .Nyawa nafas angin kesihatan dan segalanya .Syukur .
Allah .terima kasih pinjamkan aku segalanya .terima kasih untuk segala rasa  
Allah .jangan pernah kabur dari hati aku .jangan pernah jemu heret aku menuju syurgaMu .jangan pernah lelah beri petunjukmu .jangan pernah jemu beri hidayahmu .
hidayah petunjuk kenikmatan segalanya adalah milik-Mu
Pimpin aku ke syurga Mu untuk merasa kehidupan abadi yang aku damba setiap saat dalam diri .Aaminn Ya Rabbi A'lamin :')

Meroyan pilu

Assalamualaikum


Berakhir .pengalaman .entah 
Gila kalau aku mahu bicara
Sekarang dah rasa rindu .aku gila apa ?
Sayu terasa .Untuk kali terakhir .
Jujur mana sanggup tapi mana pula aku mampu untuk dakap
Sedang lihat sahaja pun teragak
Mahu sentuh jauh sekali
apatah lagi mahu didakap
Kehidupan gila bila saat hati perasaan kau jadi ..
Entah tak matang ,ceria melampau
Tergatai termiang .lumrah alam 
Aku manusia biasa ada rasa 
tapi ini cinta dunia ke ?
bahagia seketika walau tahu syok sendiri .hahaha .
vander decken jom kawin 
sekarang !!! hahahah

rindu serindu

Assalamualaikum


Pernah juga aku berpaling, manusia biasa tak lari dari rasa
Entah perasaan .Aku rindu .rindu pada masa .rindu pada kita .rindu yang aku tak tahu sampai bila
aku cemburu aku tahu
kadang keliru ,kadang terburu buru
puas juga aku fikir
aku menanti .
perkara sama .manusia berubah
manusia sentiasa melangkah
tanpa henti .setiap saat ketika
rasa tak pernah pula mahu berhenti
setia pada tak pasti
sebenarnya gila aku rasa
gila dengan hati
gila dengan rasa yang entah sampai bila
senang cerita aku rindu

bersalah

Assalamualaikum

Pernah juga rasa tak diluah
Pernah juga bersalah tpi tak meminta maaf
kadang ego .kadang ngarut
buat orang makin benci makin menyampah
kenape aku jadi si pemikir ?
menyampah dengan ego sendiri yang saban hari buat diri mati
Maaf atas perangai ni ..
Banyak kali cakap kene ubah
salah cakap ,mintak maaf
tp still berlagak ikut ego
ermmm betul rase bersalah sebenarnye ikutkan hati bercakap
tapi org tu jadi penting kalau aku rase bersalah
kalau aku terlepas bercakap
entah la .duhai hati retak seribu ..mak aiii .
btw i love you la mr vander decken .kahkah gedik

gapai ?

Assalamualaikum


Sesepi jiwa ,seserapuh raga dan sekental hati
Bila minggu minggu ku rasakan jenuh .lelah .entah kosong
Buat aku termenung .terkulai memandang dunia 
Sungguh aku gila
Ini rupanya nama angau ? 
Mampu ape aku sekadar berbasi basi menulis meluah ape di hati
Risau tak diluah menambah gila yang ada
Kalau memilih ,lebih aku pilih tanpa perasaan .Seksa nya merasa sebegini
Hem ..
 Tak mampu gapai
Dalam fantasi aku mampu 
Cukup lelah .untuk masa ini berlalu
siapa aku untuk meluah ?
mood ke laut 
rindu nak mati

Rama rama

Assalamualaikum

Rama rama kau cipta berkepak dalam perut kau .berirama menari nari
Kau gelabah ,kau cuak dan kau debar
Ini cinta ? Bila kau pandang .segalanya indah kau rasa .Kau sikit pun tak fikir .
Bila ada mengata ,kau berkali memuji mengunung tinggi
Indah bukan kadang kehidupan ?
Kau cipta dalam angan ,kau indahkan dengan plot plot tak masuk akal
Kau tengok dia ,rama rama kau berkepak .kau dah start berperasan
Normal bukan ? 
Manusia suka keindahan .Aku suka kesenian .
Bila tengok kau bayangan zaman mendatang .konon cinta berbalas berperasan bukan bukan
aku manusia .tiada masalah untuk satu angan
angan pada si dia penseni jalanan
okay konon jalanan
ayat penambah kesedepan
kadang lemah tak terluag dari rasa terlarang
selagi tak timbul kemaksiatan
Bagaimana mahu aku menghentikan segala angan durjana ini ?
ceh ! haha




angau meroyan

Assalamualaikum


Bila seni buat aku termimpi
Dikala malam siang wajah muncul tanpa permisi
Aku makin kabut lari dari hati
Terpesong diri ,merana jiwa
Tangan mengukir ,aku tersenyum bahagia
Gila bukan ? 
Sungguh hari hari ku makin menggila .Gila si penseni buat aku ternanti
Buat aku meroyan rasa nak mati


I love art so much as well as i love you .Haha .
Dari dulu aku suka seni yang unik
And sampaikan kawan rapat especially farah tahu minat aku ke arah tu even tangan aku pekong tak tahu lukis or apa
Haishh and aku tak pernah bosan tengok segala hasil seni .Seni ni subjektif .seni melukis ,seni lagu .But everything about seni ,aku suka .
Minat ke arah tu ,well sem ni pulak ada subject drawing .hmm .
Lagi makin bertambah cintakan seni
See ? ayat penuh bermakna trun ke hati .
Tapi serius aku suka seni since sekolah menengah .
Tapi takde plak menghafal nama nama orang menghasilkqn seni ni
Cuma yela sejak kebelakangan ni ,obses dengan seni .
Haha .makna tersirat disebalik tersembunyi .
Arghh angau ! kbye !


Apple yg tiap2 minggu buat ,ni la hasil paling okay aku rase .tahu tak okay .tp kire okay la dr tangan pekong tiada seni dr aku ni .haha

Lelah berlalu pilu

Assalamualaikum


Bila lelah kau berlalu ,tenang kau tak akan selalu
Bila hati seindah baldu ,luka duri menusuk kalbu
Bila malam kelam kelabu ,hati dirundung pilu
Dan bila semua bersatu .jari jemari gian melakar seni berlagu


Okay mengantuk .

Lawa sgt pic ni .bukan aku lawa .lawa bila aku masih mampu gelak mcm ni .poyo nya ayat ! haha





mimpi

Assalamualaikum


Masih mencari mimpi semalam
Semalam yang aku kira masih segar dalam ingatan 
Masih aku terus menanti segala mimpi itu
Kadang kala bila hilang duka ,rindu tiba
rindu saat duka mengalir air mata
hati rasa dekat dengan Pencipta
Hilang duka ,hilang lah rasa dan diri mula sepi .Sepi tanpa apa apa
Manusia tak pernah bersyukur aku kira
bukan semua tapi manusia tengah aku bicara tu aku
bila saat aku berduka ,aku mengharap hilang rasa tangisan ini
Penat aku mengejar 
Bila waktu lapang .Aku rasa kosong
Tanpa duka ,tanpa gembira
Jadi rindu untuk sebuah duka 
duka banyak mengajar erti kehidupan .buat aku mengejar berlari untuk hari esok dan esok
buat aku sentiasa menanti apa akan tiba
Betul lah kata orang .
belajar hargai setiap detik kehidupan .belajar bersyukur untuk setiap keadaan .bila kau berduka terus bersyukur sebab kau masih mampu berlari dalam kepenatan untuk hari esok
Dan aku sedang belajar ikhlas untuk mensyukuri apa yang aku ada hari ini
Buruk baik Alhamdulillah Ya Allah
Setiap saat dan ketika Alhamdulillah

Hmmn over betul muka bersyukur .huhu 
Errr ~

berat mata memandang ....

Assalamualaikum

Berat mata memandang ,berat bahu memikul .yang jadi masalahnya mata memandang akan beban yang dipikul tidak seberapa .dari memikul di bahu .eloklah pikul dengan mende lain .pandangan orang tak tahu ape dipikul .tak rasa perasaan memikul .tapi kadang kadang mata yang memandang ni boleh menilai sedikit sebanyak cara untuk mengurangkan bebanan dipikul .tapi sama ada nak terima atau tak pandangan mata ni .okay sebenarnya nak cakap .peribahasa sekarang banyak kita boleh ubah jadi much more better .kita boleh ubah cara dipikul untuk ringan beban atau kita boleh cara segala alternatif lain untuk tak pikul .kan ? segalanya atas diri sama ada mahu terus ego pikul beban atau nak share tips jadi lebih mudah .

bagi aku berapa berat perasaan memikul yang tak dapat dirasa oleh mata boleh je difaham memandangkan tak selamanya mata asyik memandang .ada kala dia pernah memikul .so pokok pangkalnya setiap manusia ada kehidupan dia .selok belok perjalanan dia rahsia dia dengan Allah . Kita sesama manusia saling memerlukan untuk satu kehidupan .

So lepasni bolehlah guna peribahasa 'mata memandang beban dipikul bahu .salah sapa ? ' haha .okay merepek .goodnight !

hmmm

Assalamualaikum


Rasa tunggul batu .Hmm .Ini bahagian kau .Salah kau .Kau teruk .Takpelah hati cukup kau sakit .Cukup lah air mata .Biarkan .Percaya sebenarnye ini mampu menguatkan kau .Oh hati jangan kau iri hati ,jangan lah ada satu bende yang kau prasangka .takut kau menambah dosa .Biarlah Allah aturkan segalanya .Tetapkan niat kau .Biar kau berjaya membalas jasa .Biar apa mereka rasa ,mereka mengata .Biarlah kata kata mereka buat kau berduka .Takpe ni bahagian kau .Allah ada .Allah tahu .Lambat atau cepat Allah akan tunjuk .Allah sentiasa bagi kau nikmat setiap saat .Dimana ada jalan disitu pasti ada jalan .Takpe .Jangan risau .Jangan pikir perkara susah tapi sebaliknya .Tabahkan hati .Kuatkan iman .Hidup kau Allah bagi .Seteruk mana mereka ,kau lebih teruk kalau kau rasa mereka teruk .Darah yang mengalir dalam badan kau ,ditambah kau  cukup makan pakai duit sehingga ke kini .Kau tak berhak mengeluh atas keluhan mereka .Kau tak berhak terasa .Kau tak berhak dengki wahai hati .Cukup kau diberkati mereka .Biar apa mereka kata ,biarlah kau diam .Biar walau kau parah .Jangan risau Allah ada .

first day first sem

Assalamualaikum


Dah start homesick .Sebab dah 3 bulan stay kuantan .Then bila balik kl ,everything is different .Alhamdulillah settle down first day as new student at Unikl .Then rasa excited nak balik kuantan untuk raya cina .This feelings same when i was in first day orientation last 3 years ago .Bezanya kali ni dengan ex classmate .7 orang je yang continue their studies .Yang lain rezeki ke lain .Azam baru nak score kali ni memandangkan diploma dlu banyak main .banyak lepak .banyak 
.banyak fikir masalah orang .banyak fikir pasal orang .in the end aku yang rugi .aku yang miserable .aku ni yang mangsa .so hope kali ni aku dapat buat dengan baik tanpa memikirkan orang dan nak habes cepat .nak balik kuantan .Sia sia 3 tahun dengan bende bende yang nonsense .bende bende yang bullshit .haha .chaiyok chaiyok dakbie ! go go go ! *joget joget terbalik kepale



muke bapak segala excited pergi orientasi lepastu ade sorang oc ni koya giler nak bajet2 .okay bye ! 

oh kenape budak kelas takde mcm mr cool .mr ketam . mr nyan nyan cat . mr fabulossoo .haha

lelah

Assalamualaikum


Alahai semalam first time duduk hospital ada 2 emergency case kritikal .Ya Allah baru aku tahu dunia sebenar hospital .Ni first time ke hospital kerajaan mcm ni .Memang giler la depan depan mata ade emergency macam ni .Kesian pulak . Pagi tadi yang kritikal semalam meninggal .Ya Allah terima kasih sekali lagi bagi aku kesihatan sempurna ini . Pukul 6 ptg aku dah perasan die lelah truk .Sedih tgk anak die tengah sapu minyak panas kat dada . Lepastu dalam kul 8 tu ade cina emergency tenat dan now stabil .So makcik yang lelah ni maybe la tak dipedulikan .dalam 11 malam barulah tergesa gesa doktor datang dan mula operasi dia .tutup tirai .yang sedihnya kene beralih tempat dulu .amek masa .sedih dengar makcik tu mintak tlg .sebab dada .sekali lagi aku bersyukur aku masih lagi sihat .Bila operasi makcik lelah tu .Sempat aku berbual dengan anak yang urut dada tu tadi .Dia cakap dia dh cakap kat nurse ngan doktor tapi dorang buat bodo .hemm .sedihnya lah .Yela aku tak salahkan pihak hospital memandangkan berapa ramai pesakit saban masa mintak tolong sampaikan tak tau mane tenat .Cuma boleh aku katakan ,mencegah lebih baik dari merawat .Dan untuk berduit baiklah ke swasta sebab bagi aku   dekat hospital terlalu ramai golongan .kritikal or tak kritikal dicampur sekali and mungkin boleh menyebabkan sesetengah pesakit bertambah sakit duduk hospital macam ni .aku boleh pulak tolong pindahkan makcik tu ke katil lain memandangkan kesian nurse pun tak cukup kaki tangan nak buat .last2 aku semput .semput skit pun aku dah rasa lain .Alhamdulillah takde ape2 .Aku tak tahu la macam mana mencabar kerja doktor ngan nurse berdepan dengan nyawa manusia .saban hari saban masa saban saat . Banyak buka mata aku .Dalam dunia ni bagi la segalanya duniawi tapi kalau kesihatan tak okay .takde guna .cukup la pengalaman semalam .now maybe nenek aku boleh balik esok .Alhamdulillah . Berkat doa semua keluarga dan kenalan . Alhamdulillah


Pergi

Assalamualaikum


Setiap yang hidup pasti akan mati cuma masa bila bagaimana kita mati tu yang membezakan .Ya Allah sayu hati tengok orang depan nazak pagi tadi . Dalam hati aku ,tak lama mungkin .Cuma berkata kata memandangkan rasa belas kasihan melihat seksa walaupun die hidup .Lagi sedih tengok anak lelaki dia jaga siang malam tak tido . Akhirnya tadi azan zohor   dia kembali menghadap Ilahi .Allah lebih sayangkan dia . Moga Allah menempatkan dia di kalangan orang beriman . Aaminn . Moga kita suatu ketika saat kita mati .Biarlah kita mati meninggalkan dunia ini dengan tenang .In sha Allah . Yang pergi tak kembali dan biarlah kita yang ada teruskan kehidupan . Cari amalan mana yang nak dibawa kesana .Biar kita semua ditempatkan dalam syurga -Nya di kalangan orang beriman . Aaminn .

Tempat arwah lepas dikemas .Moha roh arwah dicucuri rahmat . Al-Fatihah .Inalillah . 

mereepeek


Assalamualaikum


Entah kalau difikir soal perasaan .soal hati .semua mati .muhasabah diri kadang kadang kecundang .hati ini tak kuat ,tak teguh ,goyang dengan dunia .Memang tak mampu menipu diri ,berapa jauh aku berlari berapa lama aku sembunyi berapa kali aku menafi berapa tinggi ego dalam diri dan berapa banyak sebenarnya aku mengejar duniawi .jujur hari berganti hari ,saat berganti saat ,masa berlaku pergi .mungkin lidah bisa menipu ,tapi hati mana mampu ? jujur lama tak bermain soal hati sebab aku takut aku mati .aku berpegang pada janji ,sekalipun aku terluka .manusia tetap manusia .janjj pasti tinggal janji dan kenangan tetap terus sebati .bila aku hanyut dalam air .aku diberi 2 pilihan . lemas atau terus hanyut ? mungkin lemas cara mudah .sama ada orang datang selamat atau mati atau dijumpai tp sempat diselamatkan ? atau terus hanyut ? hanyut bersama air laju , mengheret sekeliling air bersama . dan smpai berhenti hanyut di sesuatu tempat .hanyut juga maksud lain kene kuat .survive nak hanyut .bukan sekadar lemas seperti tadi . 

sebenarnya dok wad tak tido 2 hari dah .koya .sakit kepale .penat .lonely .Allahu Akbar :)



Motif la bubuh gambo sendiri yek ? arghh ngantok !

Nenek sakit :(

Assalamualaikum


Dalam hidup sejauh mana dirasakan dugaan ? dari segi apakah ? Terima kasih untuk pengalaman ini .2 malam di wad menemani nenek tercinta . Mudah mudahan Allah memberi kesembuhan untuk nenek aku dan tabahkan semua penghuni yang berada di sini .Syukur alhamdulillah Allah masih beri nikmat untuk aku sampai ke hari ni .Apa yang aku buat sepanjang aku hidup ? Menyesali akan kehidupan yang cukup sempurna kenikmatan berbanding mereka terlantar mengharapkan sedikit nikmat untuk mereka bernafas dengan tenang .Ya Allah sungguh sia sia bila dikenang akan diri .Memikir perkara yang lebih remeh berbanding mereka . Sungguh sampai harini aku masih menghayati kehidupan aku tanpa fikir betapa nikmat ape aku kecapi harini boleh berjalan mandi makan dan segalanya dengan nikmat sempurnanya .Juga aku rasa pekerjaan nurse ini pekerjaan mulia yang saban masa memantau dan melayan karenah pesakit .Bayangkan semua mereka uruskan .Kalau aku memang tak sanggup .Tengok darah je nak pitam .alahai .hmmm .Doakan nenek aku cepat sembuh dan tabahkan hati dia .Amin amamin :) 



Berhenti



Tak perlu kata kalau kau jenis tak faham bahasa . Tak perlu mengata kalau kau pun sama . Hidup ini cukup bila kau mampu tulis cerita pasal kau walaupun kau tahu ia merapu . Kau mampu ingat setiap satu peristiwa bagaimana ia berlaku .Baik buruk kau terima diri kau .Boleh lah kau berhenti menuding jari menjuih bibir memuncung berseni menyeksa diri ,cukuplah agenda drama kau sampai sini - SS

Berjuta menunggu disitu



Antara berjuta aku lah yang satu
Aku yang menunggu setia 
Semalam bukan kelmarin tapi aku tetap disitu 
biar dibaling batu dilontar jauh berbatu
aku tetap aku
Apa nak diheran akan orang ? mereka apa tahu ? cuma berlalu menjeling penuh makna beribu - SS

Red velvet

Assalamualaikum


Peneman paling baik kalau bersendirian, susah nak fikir atau rasa down. Manusia biasa ada rasa .





2014 new year

oh its been a while since i do not update this blog . so busy . Alhamdulilah just perfectly done my pratical . And sure my tough month for this first month of year because there was a lot of things to dp .report .settle down my degree .syukur i will continue my studies where is in the same place . Btw happy new year . i am so grateful im still here alive breath in fresh clean air .thanks Allah showing me this mercy . thanks also my family and friends who make this world better to me . im alone without them . 

So for this new year . I don't have any plan . But still my target to pass my degree with flying color .i mean maybe target for dean list .at least once . in sha Allah .Also i wish i could be a better muslim . Hmm . and i need to change . i need rest for a while . i need ..


Popular Posts

Like us on Facebook


Flickr Images