Belajar

1:52 AM

Assalamualaikum


Betul orang cakap .Bukan senang nak belajar untuk bermuhasabah diri
Sebab kita manusia biasa ,pantang dicuit .diri cepat melenting
Video tu cepat cepat menenangkan aku
Tak guna marah .Orang tak akan tahu situasi dan perasaan kita
Jadi kita beruntung untuk rasa semua ini
Sebab ini akan jadikan kita pengajaran .
Pengajaran untuk lebih berhati hati dengan kata agar orang tidak tersalah sangka
Banyak mana aku menunding diri kpd aku .Banyak tu juga cabaran aku lalui
Sebab orang cuma rasa luaran .Dalaman nya aku lalui
Aku cuba untuk belajar hidup mendidik hati .Sebab hatilah paling susah nak didik
Hati ni la banyak mendorong aku .
Buat apa nak bercerita kalau kita kita tahu ia akan menambah dosa
Tapi hati ini susah nak dikawal ,sukar dibendung
Sebab hati ini milik manusia macam aku
Mungkin susah untuk aku bercerita buat sang sang mereka
Dosa semalam jadikan pengajaran hari ini
Aku banyak meluah disini kerana aku tahu sini tidak banyak tahu rahsia itu ini
Sini juga boleh aku bercerita meluah rasa
Susah berkongsi sesama manusia .
Risau mereka tersalah kata atau terasa merasa
Aku esok esok pasti mati ,apa guna aku bermegah diri ?
Apa guna aku gembira melihat mereka mati ?
Aku cuba dan mencuba .Maaf untuk setiap dosa pada mereka
Maaf untuk dosa dosa semalam
Aku manusia biasa yang akan mencuba .

-SS-

You Might Also Like

0 kentut busuk

Popular Posts

Like us on Facebook


Flickr Images