{Sedikit Rasa}

2:08 AM

Assalamualaikum


Jika senang menggambarkannya dari kata 
Senang untuk aku tersenyum bercerita 
Mudah untuk menjadi aku ?
Mudah sehingga aku tidak mampu 
Hanya tuhan tahu bagaimana rasa ini .
Cuma tidak mampu mengungkap dengan kata
Aku tahu setiap ini cuma sebahagian illusi mainan kesakitan
Mainan iblis untuk membuat manusia leka dan lalai dengan kedukaan
Jangan biar rasa itu terus hanyut 
Itu yang cuba aku buat walaupun tidak mampu 
Hanya mampu tersenyum dan ketawa tatkala mendengar diri ini terlalu kuat dan tidak ada rasa
Buat apa untuk bercerita bila tidak mampu ?
Itu aku ,tidak mampu bercerita kerna terlalu lemah 
Takut ia membawa kelalaian aku kembali
Bukan mudah mencari kekuatan diri sendiri ,bukan mudah melupakan segala
Menjadi kuat dengan berdiam adalah jalan terbaik untuk aku
Tidak mampu bercerita segala kedukaan 
Allah yang tahu rasa ini dan dia yang memberi
Dia maha mendengar ,maha mengetahui dan maha segalanya
Dia yang memberi rasa ini dan Dia juga yang dapat menenangkan rasa ini
Dia yang mengatur setiap kehidupannya
Dan aku percaya dia juga akan mengakhiri hidup ini
Aku sebagai hamba-Nya hanya mampu berdoa agar setiap kehidupan yang diatur adalah terbaik dan sentiasa diredhai .Amin Amin 
Moga moga hari hari aku mampu untuk terus mengadu segala kedukaan ini tanpa jemu kepada-Nya.




                                                                                                                                                                                          
                                                                                                                                                                                                                                                                                                             Untuk apa berkongsi rasa sesama manusia bila mana hanya Allah yang tahu rasa ini ?
Untuk apa rasa ini difahamkan oleh manusia bila masa mereka tidak pernah mengerti ?


Tenanglah duhai hati yang satu kerana ia hanya miliknya-NYA yang satu 

You Might Also Like

0 kentut busuk

Popular Posts

Like us on Facebook


Flickr Images