i can't hold

8:30 PM

Assalamualaikum

Ya Allah ,kau kuatkanlah hambamu ini .Lemah dan rebah tatkala menulis .
Merasakan seakan dunia gelap .Betapa runtuhnya rasa hati .
Aku benci perasaan yang melalaikan ini .
Perasaan yang membunuh sehingga aku lupa pada-Mu Ya Allah .
Kuatkan seketul hati dan jantung di dalam badanku ini .
Yang dipinjam sekejap untukku.
Kuatkan tulang tulang ku agar dapat berdiri teguh .
Tabahkan perasaan hati ini agar tidak sakit .
Sakit yang mampu membunuh dan menggugurkan jantungku ini .
Jauhilah aku dari semua ini .
Aku tidak dapat bertahan dengan kesakitan ini .
Seribu senyuman gelakan ,sejuta kepahitan kesakitan dalam jiwa ku rasa .
Teguhkan imanku ,kuatkan semangatku dan berikan aku ketenangan Ya Allah .


Hati sesakit duri tertusuk ,berdarahnya sehingga tidak mampu mengalirkan air mata .
Penatnya hidup sehingga terlupa pada yang Esa
Sayang dan kasihnya sesama manusia sehingga melalaikan sejenak kasih-Nya .
Kalau ini balasan ,aku redha dan kalau ini dugaan kau kuatkanlah aku Ya Allah .

You Might Also Like

0 kentut busuk

Popular Posts

Like us on Facebook


Flickr Images